Monday, June 18, 2012

My Weekend

Assalamualaikum w.b.t :D

heyo people, sihat sejahtera semua? aku doakan semua sihat dan ceria. amin :)

actually nak update blog ni everyday, but sometimes i feel the very the lazy :p and masa sentiasa mencemburui manusia. whyyyyy?! well, kita yang patut kejar masa isn't it? hehehehe

okay, entry kalini aku nak kongsi sikit apa aku buat weekend lepas. 16th and 17th June.
takde banyak cerita pun tapi aku saja nak menaip kan? baca tau! kahkah. :D

on Saturday 16th of June, pepagi aku macam rutin biasalah kemas rumah and blablabla.
pukul 1:45 get ready ikut mak pergi wedding kat bandar teknologi kajang err teknologi sangat ke? nak tau, pi tengok sendiri haha. recently, mak kata kalau orang kelate ghoyak wedding tu adalah "masak gulai". heh? *scratches head* peliknyaaaaaaa. so aku assume sendiri that zaman dulu, maybe kalau ada wedding baru dorang masak gulai kot. hehehehe memandai je?  -___-" aku memang suka menganalisis perkara sebegitu rupa. hoho.

makan punya makan kat kenduri tuu sampai aku dah lupa dunia sebab makanan situ sedap. hehe. then bila time balik tu, dah naik kereta, aku tengok jam dah pukul 2:50. aku terlupa yang aku ada date dengan Nadzirah pukul 3. dammit! apa lagi, dah kelam kabut dah. dan dan traffic light semua nak lampu merah grr ! hatiku kian membara. tapi muka act like cool haheho :p

sampai rumah, terus rushing masuk bilik salin baju and yeah Mak setia menunggu dalam kereta. heeee thankyou Mak! muahh :p hehe. kebetulan Nadzirah pulak lambat sikit so nasib baik. aku siap jalan lenggang lenggok lagi kahkah. sempat jugak belikan burger untuk adik and kakak aku kat rumah, itu pun sebab adik aku mengadu dah lapar. . kebuluran! tu laa tak suka pergi kenduri lagi. aku pulak kenyang gila. hati girang ngeh ngeh ngeh.

tunggu beberapa minit dekat Mcd kajang, si Nadz berkereta silver datang menjemput aku. muka dua dua nak excited je. mana taknya. almost 2 years kitorang tak jumpa. last pun dekat Midvalley. dah peluk semua terus gerak ke rumah Amin. motif  kitorang dating pun sebab si Amin ni baru je operate kaki dia isnin lepas. adalah masalah sikit kan, saja nak datang melawat :)

Amin baru je bangun tidur bila kitorang sampai. padahal dah bagitahu tu nak datang. ceh! hahaha. so mak dia la yang menyambut kedatangan kami dengan seukir senyuman. :) dipelawa air jus and cookies nyummeyh!

dah tu kitorang pun sembang gelak, sembang gelak dan sembang gelak. tah apa apa yang kitorang sembang tah. hahaha semua pun merepek je. paling penting mesti ada tang gelak tuu. :D yeppy!

btw, anak - anak buah dia ada tau time tu! nama si sulung Amni Syaza and sorang lagi tu Afkal kot. . . .*perah otak nak ingat nama yang laki ni, errrr -__-"* tahla, terlupa pulak malam ni hoho. tapi yang si laki ni rapat dengan Nadz lebih :p banyak kali dia suap Nadz hahahaha.

si Syaza ni comel sangaaaat!rambut dia pulak, macam aku masa kecik kecik dulu teehee. ya Allah, memula susahnya nak dekati dia. then lama - lama, aku layan dia, terus melekat kat aku. hahahaha. comel! :D

Amni Syaza :) ehem ehem, birthday kami sama! ^^, yeehooo
and yeahhh, sebelum terlupa, thanks aunty sebab potong kan mangga yang sedap and sebungkus serunding ituuuuuuuuu :DDD hihi

bergambar before balik, and itu dia Afkal! :D he's trying to do a peace sign. hahaha
thanks tu Amin's kakngah who snapped this pic :)
after that kami meronggeng sekejap. jalan jalan dekat area taman minang * psst, yang terasa tu, paham paham la kan? :p LOL*

aku kena tunggu Kak Lyn kat bank islam, sebab kita dah promise nak beli kek for father's day celebration. advanced celebration hehe. but before Nadz hantar aku kat bank islam tu, kitorang snapped a few pictures :D wajib lah kannn?!

this is from my phone *semua gambar menunjukkan kesakaian , terlebih cahaya terkurang cahaya -.-*

the ghosty us miahahahaha!

and this one from Nadz's camera. aku sukaaaa :'D

thanks for the ride Nadzirahhhhh! <3 insyaAllah, next week kita jumpa lagi and aku dapat buat entry baru kehkehkeh :p


at night. . . .tadaaaaaaaa!

sebelum dapat suprise kan Abah, Abah dah tauuu -____- after maghrib tu Abah panggil kak Lyn and aku. dia peluk cium kitorang, hahahaha terharu ke Bah? :'p

cisss, plan musnah. tapi takpe. after isyak tuu, kitorang pun celebrate :)

Absolute Chocolate cake. jealous tak Kak Naya ? :P tu laaa jauh sangat Ayer Hitam tuuu kuikuikui
me the very the evil, hantar mms dekat kak Naya! hahaha!!! 8D we usually do this mms mms stuff, saja buat sakit hati hoho :p

and yeah. . . malam tu takdapat skype. :( tapi takpe. dah jumpa pulak kan depan rumah hehehehehehe *-*

***

the next day on 17th of June,

aku dah tanamkan azam nak kemas bilik aku. Kak Naya dah amanahkan aku basuh cadar je tapi aku macam nak kemas the whole room!
~ inspired by "clean house" dekat channel diva 702. tapi kalini "clean room" aku jela. hehe. kalau house tu takterdaya aku :3 hoho

aku rasa macam kitorang se-roomate ni suka simpan unneeded things dalam bilik. semaaaaak! so i guess i should get rid of some stuffs. tapi kak Naya la susah sikit. semua kawan dia kasi, dia masih simpan. tapi ada jugak yang aku buang senyap senyap. hehehe :p

pukul 2 baru angkat kaki dari ruang tv ke bilik aku. -___- pukul 2 baru nak start kemas? hangat hangat tahi ayam betul. blurghh, tapi kuatkan semangat la kaaaan? ;)

masa tengah selongkar barang barang, suddenly i found kak Naya's diary. dalam hati dah pasang niat jahat muahaha! ada lah text dia pasal diary ni then dia kata berdosa and so on.
well aku memang takkan baca pun 'cause front page diary tu dah tertulis : "warning. . .berdosa sekiranya membaca tanpa kebenaran blablabla. that sort of thing, hahaha"
aku dah gelak terbahak bahak :p hm, before this i used to have a diary, tapi dalamnya taktahu nak tulis apa. . . . and rasa macam insecure je, takut orang lain baca katanya ekekeke :p

other than that, aku jumpa baru perasan barang barang lama aku time sekolah dulu yang aku masih simpan.

this is my writing weh when i was form 2 :

buruk gilaaaaaaaaaaaaa -.- kalau anak aku tulisan buruk tu, aku paham la ikut sapa. kehkeh :p
but alhamdulillah, my writing now takde la macam ni dah. more mature. hehe
errrr. . . .
ini apa kes? the ugliest scrapbook i can say :D
dah form 4 tapi tak kreatif langsung. bhahahahahahaha!
kerja last minute, kira okay la tu kan? *sapu bahu* :p

and this birthday present Shaz yang kasi, unfortunately dah pecah! :( kawan aku tak sengaja jatuh kan. haaa, dia cuak gila time tuuuuuuuu :p kahkah. apa bole buat. redha je laa. sorry tau Shaz! :(

tudung express ni dah takguna tau, so after spm tu, aku mengasah bakat aku jahit labuci. seperti biasa aku ni hangat hangat tahi ayam je. so tertunda je, tak gerak gerak tangan nak sambung yang lain hehe 

and ini pulak compact powder time aku form 3, perghhh! dah habis ni pun aku simpan ke?? apa lagi, fly away to rubbish la sayang ea? hehe. ni jela aku mampu dulu.
tak macam budak  zaman sekarang. eceh! :p
actually banyak lagi benda aku jumpa for instance, transcripts aku yang grade semua macam *****! lukisan and hasil kraf tangan serupa standard one punya budak yang buat hahaha. banyak lagi lah =.= kenapalah aku simpan semua ni. haiyoh

dah habis kemas semua kan, aku paling suka part inner tudung aku. hehehehe

suka aku tengok. warna warni ni! :D so i hope after this takde la pening nak cari colour apa kan? :)
and inner hitam aku selalu hilang -_-'' cuai + pelupa = aku agagaga

so i'm happy! everything that i've planned semua menjadi dari katil, tingkap, almari and etc. alhamdulillah. thankyou Allah. :D
penat kemasnya pfttt. . . takterkata. now pun lenguh kaki dah. macam buat senamrobik 2 jam without break. hahaha melampau kan :p

okay, i gotta go now. esok maybe pergi nilai pulak :) semoga selamat dalam perjalanan pergi dan balik. amin


good night people, good night my batman. assalamualaikum. sweetdreams ya ;)

ps : sorry if ayat ada yang tergantung or cerita tak lancar, tersekat sekat. hehehehe :p maafffff!

bubye!